reklama

Ako vzniká text piesne

Z dlhej chvíle som si sadol za stôl a začal písať. V podstate veršovať riadky jeden k druhému, aby k sebe pasovali. Hral som sa, až z toho začali vznikať básne. No a skúšal som to robievať častejšie – lebo ma to bavilo. A robievam to dodnes, aj keď už v trochu inej podobe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak nejako si pamätám, že to začalo. Nebola za tým žiadna prehnaná láska k rodnému jazyku, nebolo za tým nič špeciálne. Na druhej strane literatúrou som vždy kompenzoval moje gramatické nedostatky a vyvažoval finálnu známku na vysvedčení do prijateľnej podoby. Naučiť sa a zarecitovať báseň, prerozprávať obsah deja - to mi celkom išlo.

V dvoch odsekoch skrátená verzia príbehu o tom, ako sa Janko k písaniu dostal. Samozrejme, že realita a celý príbeh je oveľa dlhší a aj zložitejší. Nakoniec na tom až tak nezáleží a ja, ak sa ma to niekto opýta, tak ani často neviem odpovedať. Proste sa to zhodou okolností a súbehom udalostí stalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A dodnes je moje písanie skôr krátením si chvíľ alebo potrebou dať pár myšlienok zo seba na papier. Žiadne zásadné súťaženie alebo biznis. Ale predsa len je to iné ako kedysi.

Svojho času, jeden štvrtkový večer, mi zazvonil telefón s ponukou dopísať jednu moju báseň o druhú slohu a „bridge“. V tom okamihu sa mi to zdalo jednoduché, tak som prikývol. Nemali by sme však sľubovať, čo nevieme splniť. No niekedy netušíme, čo sa dať bude a čo nebude. A ak už dáte sľub, je potrebné ho splniť. Ono vždy je najťažšie začať a dostať nápad. Tak som sedel nad už jedenkrát finálne dokončeným dielom a hľadal nadstavbu. Sedel som, chodil som, dumal som, pospal som si. Pomaly som prichádzal k riešeniu, že úloha nemá riešenie. Až sa preklopili dni a piatok sa stal sobotou. Už viackrát som zistil, že polnoc dokáže riešiť hádanky a prináša svoje čaro. O tretej ráno bolo nakoniec vymaľované.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten okamih bol čarovný, lebo v konečnom dôsledku splnil moje sny. Spojenie slov a hudby, keď do seba zapadnú a vznikne pieseň - to je perfektný pocit. Na to sa dá ľahko namotať a je to veľmi návyková záležitosť. Najradšej by ste to potom zažívali donekonečna.

Vznik piesne je ale beh na dlhú trať. To aby sa melódia a text našli. To aby im to spolu ladilo, aby sa zapáčili a aby sa im našiel správny aranžmán. To je chémia, ktorá musí fungovať a nie vždy sa to podarí. Nehovoriac o tom, že od nápadu po finálne dielo prejde často kopec času. Je to ako taký malý pôrod so všetkým, čo k tomu patrí.

Jeden takýto príchod na svet sme absolvovali nedávno a tu je výsledok. Verím, že sa Vám bude páčiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Ján Miľovčík

Ján Miľovčík

Bloger 
  • Počet článkov:  317
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...aj autor textu:INSTINCT / Dozaduhttps://www.youtube.com/watch?v=7manO09U7G0INSTINCT / Zázrakhttps://www.youtube.com/watch?v=-4op3lgNkcwPETER CMORIK BAND / Jedno si želámhttps://www.youtube.com/watch?v=d4F4lvF12u0INSTINCT / Na púštihttps://www.youtube.com/watch?v=8JmPwvBN9KgALIAS / Prvýkráthttps://www.youtube.com/watch?v=-_1dRCQzCFoEWELIN / Čarodejkahttps://soundcloud.com/ewelinband/carodejkaEWELIN / Dobrí a zlí (Track 3, 4)https://www.youtube.com/watch?v=xDdVdwDDRio Zoznam autorových rubrík:  Music ZoneŠportové postrehyPíše sám životNázor na vecČarovné textyChvíľka poézieMal som foťákZaložené na realite?Moje meno jeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu